Doğru bildiğini yap...

MESLEKİ KAMUOYUNA ve KAMU KURUMLARINA DUYURU

20 Nisan 2024

MESLEKİ KAMUOYUNA ve KAMU KURUMLARINA DUYURU

 

Biz Muhasebeciler ve Mali Müşavirler ekonomiye katkı sağlamak için yılmadan emek yoğun çalışan neferleriz. Ülkemizin yakın zamanda yaşadığı pandemi de görüldüğü üzere sağlık personelinden sonra en çok çalışan, ekonomiye can veren meslek grubu olduk.

Ancak ne yazık ki; idareciler tarafından hiçbir zaman takdir görmediğimiz gibi üzerimize sürekli yıkılan angarya işlerle boğuşmak zorunda bırakıldık.

ARTIK YETER! Diyoruz… Sesimizi duyun ve çığlığımıza kulak verin…

Bizler de insanız ve herkesin olduğu gibi bizlerinde dinlenmeye, ailesiyle vakit geçirmeye, sosyal yaşama katılmaya ve en önemlisi hastalarının yanında bulunmaya hakkı var.

Kamu kurumlarının çalışmayan sistemleriyle boğuşmak bir yana, sıkıştırılmış takvim içerisinde insan üstü bir çaba ile yetiştirmeye çalıştığımız beyanname ve bildirimler için sizden biraz anlayış bekliyoruz.

BİZİ DUYUN! Ve taleplerimizi göz ardı etmeyin…

TALEPLERİMİZ

  • Kurumlar Vergisi Beyanname verme süresi en az Nisan ayı içerisindeki tatil süresi kadar uzatılmalıdır.
  • Mayıs ayında verilecek birinci dönem Geçici Vergi Beyannamesi verme süresi Mayıs ayı sonuna kadar uzatılmalıdır.
  • Beyanname verme süreleri yasal düzenleme ile süre uzatımına gerek kalmaksızın o ay içerisindeki tatil süresi kadar otomatik olarak uzatılması sağlanmalıdır.
  • Neredeyse tüm belgelerin elektronik ortamda düzenlenmesine rağmen hala BABS formlarının istenilmesi gereksiz iş yükü getirmekten başka bir şey değildir. Acilen kaldırılmalıdır.
  • Zaten şirket ortakları tescile tabi iken; Gerçek Faydalanıcı Formu istenilmesi ve çok fahiş bir ceza uygulanması bizleri yıldırmıştır. Amacına hizmet etmeyen bu formun acilen kaldırılması gerekmektedir.
  • Nisan ayında verilecek Elektronik Defter Beratlarının Kurumlar Vergisi Beyanname Verme süresinden sonra başlamak üzere en az bir hafta süre ile ertelenmesi gerekmektedir.
  • Elektronik Defter Beratlarının yıllık olarak verilmesi sağlanmalı, Aralık ayında yapılacak ilk başvuru açılış onayı yerine sayılmalı, Haziran ayında alınacak berat ise kapanış onayı yerine geçmelidir.
  • Elektronik Defter İkincil Kopyaların sisteme yüklenmesi için yapılan yazılım güncellenmeli ve hatasız gönderim sağlanmalıdır. En önemlisi berat gönderimi ile ikincil kopyaların da sistem tarafından otomatik olarak alınması ve bizlerin gereksiz iş yükünden kurtulmamız sağlanmalıdır.
  • Mali Mühür Sertifika zorunluluk uygulamasından vazgeçilmeli; Elektronik Defter Beratlarının Mali Müşavirlerin eimzası ile gönderilebilmesi sağlanmalıdır. Bu sertifikaların süreye bağlanması mali mühür çöplüğüne yol açmaktadır. Yenileme işlemi online olarak uzatım şeklinde olmalıdır.
  • Enflasyon Muhasebesi Geçici Vergi Dönemlerinde değil, yıllık olarak uygulanmalıdır.  “VUK Madde 174: Defterler hesap dönemi itibariyle tutulur. Kayıtlar hesap dönemi sonunda kapatılır ve ertesi dönem başında yeniden açılır. Hesap dönemi normal takvim yılıdır.” Denmektedir.  Ara dönemlerde bilanço istemek ve enflasyon muhasebesi uygulamak VUK’na aykırıdır.
  • KDV1 ve KDV2 beyannameleri birleştirilmeli ve KDV2 beyannamesindeki indirim konusu yapılacak KDV için ödeme şartı kaldırılmalıdır.
  • Her ay sabah akşam demeden ÇALIŞMAYAN sistemlere rağmen mesai kavramını 24 saate çıkaran biz meslek camiasının KDV yükü hafifletilmeli ve KDV oranımız %10 olarak düzenlenmelidir.
  • Temmuz ayında MALİ TATİL işlevsel hale gelmeli ve bu ay verilecek tüm beyanname ve bildirimler ertesi ayın beyannameleri ile birleştirilmelidir.
  • Nisan ayında verilmesi talep edilen YILLIK İŞLETME CETVELLERİ Mayıs ayı sonuna kadar verilebilmesi sağlanacak düzenleme yapılmalıdır.

Bizlerin sessiz çığlığına kulak verilmeli ve gerekli yasal düzenlemeler acil olarak yapılmalıdır. Bizler ofislerimiz de insani koşullarda çalışmak istiyoruz. Kamu çalışanlarının nasıl mesai kavramları varsa bizler de inanın bunu istiyoruz, daha fazlasını değil…

Tüm Kamuoyuna Saygılarımızla.   

BAĞIMSIZ MALİ MÜŞAVİRLER GRUBU